söndag 15 april 2012

Söndag, sol & vänskap...


























Solig söndag & borttöad snö. Sovmorgon & själslig frid. Dagen har tillbringats med bästa vännen P. P & jag har känt varandra hela våra liv & trots våra otroliga olikheter så har vi alltid haft varandra i vått & torrt. P har alltid varit slarvig & jag alltid enormt ordningsam. P har aldrig haft något emot att smutsa ner sig medan det har varit min stora fasa. Som små satt P gladeligen & smutsade ner sig i sandlådan medan jag gärna stod upp & lekte för att ej smutsa ner mig. P´s rum såg alltid ut som ett bombnedslag. Men jag städade mer än gärna upp där innan vi började leka. P hade alltid en förmåga att söla ner när det vankades fika & mat medan jag knappt smulade ner. Så olika men ändå så goda vänner. Ibland leker olika barn bäst. Jag älskar våra olikheter. P är en mycket viktig person i mitt liv, minst lika viktig som min familj. P finns alltid där för mig, i sorg & i glädje. P har även en förmåga att skämma bort mig. Som idag då hon kom med blommor, tidning, mitt favoritgodis & nybakt bröd. Hon är så fin min P. Dagar som denna gör att man orkar med de där mindre lyckade dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar