fredag 25 maj 2012

Överraskning, dockteater & solsting...







Ytterligare en sommar-lik maj-dag!
Pojkarna kom i ottan & Herman överraskades med ny (begagnad) cykel med stödhjul. Lite läskigt var det dock & det var förstås både mammans & cykelns fel att det inte riktigt gick som tänkt. Han kunde dock inte låta bli att öva lite i smyg när ingen såg.
Sedan bjöds det in till egenhändigt pojk-pysslad dockteater. Mamman fick plats på första parkett & på dagens repertoar stod "Spöket Laban & rymdvarelsen". Spännande värre!

Jag fick ett mycket trevligt & överraskande samtal från Saltå Kvarn som den sista tiden har haft en tävling på Facebook som heter "Bröd för mödan", där man kunnat nominera vänner som man tycker behöver lite uppskattning & nu var jag en av de lyckliga vinnarna. Så en påse med utvalda bröd kan nästa vecka hämtas! Som om detta inte vore nog så fick jag även ta del av motiveringen till denna nominering & den går inte alls av för hackor. Den gör mig alldeles varm i hjärtat! Efter ett idogt detektivarbete kom det så fram att det var min fina M som lade ner sin tid & energi på mig. Kärlek!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar